Письмо редактору

Транспорт в Парижі: метро, автобуси, таксі


Транспорт в Парижі Транспорт в Парижі: на чому пересуватися, що вибрати – автобус або таксі, де узяти в оренду велосипед. А також метро, туристичні автобуси, річкові кораблики і інші види транспорту Парижу.

Уперше зіткнувшись з “паризькими таємницями” транспортної мережі, непідготовлений турист часто відчуває себе повністю збитим з пантелику – між тим в уявному безумстві є строга і логічна система (у Франції майже завжди так). Варто лише раз зрозуміти її основні принципи – і переміщення на міському транспорті Парижу більше не викликатиме утруднень. Отже:

Муніципальний транспорт: метро, автобуси і трамваї

Власне Париж і передмістя (так званий “Великий Париж”) дуже міцно пов’язані єдиною транспортною системою, розділеною на 5 зон : чим далі від центру, тим більше номер зони. Тарифікація поїздок залежить від того, з якої зони в яку ви прямуєте. Масовому туристові важливо знати, що майже усі пам’ятки Парижу зосереджені в зонах 1-2 (виключення – квартал Дефанс, він розташований в 3-ій зоні). Виходячи з цього можна сміливо сідати в автобуси з двозначними номерами маршрутів і на будь-яку лінію метро – далі за другу зону вони не ходять.

При підземній пересадці важливо не переплутати лінії метро і RER : це електрички, які в межі міста ходять під землею і маскуються під метро, але цілком здатні потягнути вас в передмістя. На щастя, їх легко відрізнити по біло-червоних двоповерхових вагонах.

  Пляж Ом - інформація, опис, відгуки і фото пляжу

парижский трамвай Паризький трамвай

Види квитків

Хоча число різновидів квитків, проїзних і дисконтних карт спочатку здатне вгнати в ступор, для туриста усе відносно просто.

Якщо ви зупинилися в передмісті Парижу, варто придбати одноразовий квиток Origine – Destination – його вартість залежить від вибраних початкових і кінцевих точок вашого маршруту. Книжечка з 10 квитків обійдеться на 20 % дешевше в перерахунку на вартість одного квитка. Для поїздок з аеропортів існують спеціальні види квитків, інформація – на офіційному сайті RATP (на англійському).

Одноразовий квиток ticket+ коштує 1,80 EUR і надає пасажирові право пересуватися на усіх видах транспорту в межі міста – від RER до фунікулера на Монмартре (у метро за допомогою ticket+ можна доїхати до будь-якої станції, не піклуючись про хитрощі транспортного зонування, а ось в RER цей квиток дійсний тільки у межах зони 1). Купити його можна у будь-якій касі метро, причому книжечка з 10 квитків (carnet) коштує 14,10 EUR, і ціна однієї поїздки виявиться істотно нижча. Діти до 3 років пересуваються по Парижу безкоштовно, а з 4 до 10 – удвічі дешевше за дорослих (7,05 EUR за 10 квитків). З цим квитком ви зможете пересідати з метро на RER і назад в течію двох годин (або з автобуса на трамвай – в цьому випадку квиток діє на півгодини менше).

  Хофгартен - детальний опис, адреса і фото

Хоча цим квитком ви можете сплатити поїздку де завгодно, пересісти з наземного виду транспорту на підземний (і навпаки) по ньому не можна – вам доведеться заздалегідь вибрати переважний спосіб пересування.

Цього обмеження позбавлені проїзні Mobilis і Navigo. Перший коштує 7 EUR і дає можливість переміщатися по Парижу будь-яким видом транспорту протягом доби, головне – не вилазити з міста, тобто за межі 1-2 зони (є дорожчі варіанти з великою кількістю зон, але зазвичай туристові вони малоцікаві). Придбати його можна там же, де квитки ticket+, після купівлі треба вписати ручкою ваші ПІБ і дату використання – за цим досить строго стежать. Navigo виглядає як звичайна карта з магнітною смугою, існують її варіанти на тиждень, місяць і рік. Також у продажу є новий різновид цього проїзного – Navigo toutes zones. Для туриста це справжня знахідка – за 21,25 EUR в тиждень ви зможете переміщатися по усій транспортній мережі Парижу з 1-ою по 5-у зону і не забивати голову зайвою інформацією. Якщо ж ви плануєте провести в столиці більше часу, одного разу придбану карту можна легко поповнити через інтернет.

  Маршрутка в Хельсінкі: вартість, розклад - туризму

На жаль, не буває троянд без шпильок: тиждень з Navigo починається не з моменту придбання карти, а з календарного понеділка – якщо ви опинилися в Парижі посеред тижня, “зайві” дні перед використанням Navigo доведеться оплачувати за допомогою ticket+ або Mobilis.

Paris Visite

Своєрідний гібрид проїзного і дисконтної карти, Paris Visite активно рекламується як ідеальне рішення для туриста. На ділі її вартість як проїзного завищена в порівнянні з Mobilis і Navigo, а переваги сумнівні: обіцяні знижки ледве помітні і на додаток відносяться лише до музеїв “другого ешелону”, уникнути черг в Лувр або Музей Орсе карта Paris Visite вам теж не допоможе.

Таксі

У таксі три тарифи: тариф “А” (0,89 EUR/км) діє з понеділка по суботу з 7:00 до 17:00 в межі міста, тариф “В” (1,14 EUR/км) – у вихідні і святкові дні, а також вночі і за межею міста в межах великого Парижу, тариф “С” (1,38 EUR/км) – у вихідні і святкові дні, а також вночі за межею міста в межах великого Парижу. Посадка – тільки на спеціальній стоянці або замовлення таксі по телефону; можна зупинити таксі на вулиці, якщо машина вільна і знаходиться не ближче 50 м від найближчої стоянки. Посадка в таксі стоїть від 2 EUR, кожне місце багажу – від 1 EUR.

  Аеропорт Дніпра (Dnepr) - DNK

Велотакси

У місті, схибленому на екології і здоровому способі життя, таксі на “людській тязі” не могло не знайти своїх прихильників. Звичайно, повноцінним виглядом транспорту його назвати важко, але екскурсійним – цілком. Особливо цікаві для туристів велотакси “Король Хлодвиг” – їх дизайн частково копіює паризькі фіакри початку минулого століття. Півторагодинна прогулянка на такому транспортному засобі включає екскурсійний тур по основних пам’ятках центру Парижу і обійдеться всього в 25 EUR з людини, якщо ви подорожуєте удвох.

Туристичні автобуси

Якщо ви новачок в столиці Франції і толком не знаєте, з чого розпочати знайомство з міста, має сенс скористатися послугами однієї з компаній, організуючих автобусні екскурсії, – усього їх три.

Квитки компанії Open Tour найдорожчі, зате мережа їх маршрутів сама розгалужена. До того ж ця компанія – підрозділ RATP, що управляє усією транспортною системою Парижу, тому автобуси Open Tour пересуваються по виділених смугах, як рейсові автобуси і таксі.

Компанія Foxity більше орієнтована на бюджетних мандрівників – це хороший вибір, якщо ви хочете отримати базове уявлення про місто за розумні гроші.

Компанія Big Bus Paris займає проміжне положення, хоча її складно назвати “золотою серединою” – маршрут її автобусів майже невідмітний від Foxity, а цінник наближається до Open Tour. З автобуса будь-якого перевізника ви можете зійти де захочете, а потім продовжити шлях по тому ж квитку – він діє весь день (є і варіанти на декілька днів).

  Музей Матисса в Ніцці: експозиції, адреса, телефони, час роботи, сайт музею

Яку б компанію ви не вибрали, можете бути упевнені, що отримаєте звуковий супровід російською мовою – навушники до аудіогіда входять у вартість квитків.

Оренда велосипедів і авто

Якщо ж ви прихильник здорового способу життя і удома не розлучаєтеся з велосипедом, вам підійде паризький сервіс Velib. Принцип дії схожий з Autolib: потрібна реєстрація в системі і запорука в 150 EUR (його заблокують на вашій кредитній карті). Доступ до сервісу на добу обійдеться вам в 1,70 EUR. Перші півгодини оренди безкоштовні, другі обійдуться в 1 EUR, далі тарифи ростуть в геометричній прогресії (на щастя, Париж відносно невеликий і перетнути його за годину здатний навіть недосвідчений велосипедист).

Велосипед в Парижі – здоровий, зручний і безпечний вид транспорту. Для велосипедистів всюди прокладені окремі доріжки або виділені зони на тротуарах – ви не ризикуєте збити пішохода або самі потрапити під колеса.

З авто ситуація сумнівна : в центрі міста жорсткий трафік і проблеми з парковками. Але ось узяти машину напрокат, щоб відправитися геть з Парижу – думка преотличная. Детальніше читайте тут: оренда авто в Парижі.


© 2019 Відпочинок і подорожі
При повному або частковому відтворенні інформації заборонено.
sitemap