Письмо редактору

Транспорт у Будапешті – туризму


Транспорт у Будапешті Будапешт: особливості туризму і відпочинку. Корисна мандрівникові інформація про Будапешт.

У Будапешті курсують дуже специфічні види міського транспорту, які з одного боку, функціональні, а з іншої – самі по собі є пам’яткою угорської столиці. В основному мова піде про гірський транспорт для горбистих, а то і гірських районів Буды. З 40 станцій метро 37 знаходиться в Пеште, там же – три з чотирьох ліній приміських електричок, усі тролейбусні маршрути, більшість трамвайних і автобусних. А Буде дісталася висотна екзотика, так вподобана туристам.

Фунікулер

По-перше, це фунікулер (“шикло”) – найпростіший спосіб добратися на вершину Будайского пагорба до Королівського замку. Його побудували в другій половині 19 віків, скопіювавши єдиний на той момент подібний підйомник у французькому Лионе. Після Другої світовий шикло відновили тільки в 1986 р. Вагончик долає 95 метрів підйому за 2-3 хвилини під кутом 48 °.

Шикло вирушає від площі Кларка Адама біля Ланцюгового моста. Зліва від павільйону починається піший підйом в гору. У стилізований вагончик фунікулера поміщається до 11 чоловік. Внизу у станції збираються черги, і навіть в низький сезон можна простояти півгодини. Дорослий квиток в один бік коштує 1200 HUF, в обоє – 1800 HUF (дитячий квиток – з 40% – ной знижкою). Вгорі, повернувши наліво від павільйону, потрапляєш на оглядову. У сезон вагончики вирушають кожні 5-10 хвилин, час роботи : з 7:30 до 22:00. Ціни на сторінці вказані на жовтень 2018 р.

  Карта Уельсу - детальна карта готелів і туристичних об'єктів Уельсу (Великобританія) на росіянинові

Зубчаста залізниця

Незабаром після запуску шикло на територію Буды заробила зубчаста залізниця (Fogaskereku vasut), у якої між двома рейками прокладений і третій, – з отворами для зубів потягу (надійніша конструкція в умовах гірської місцевості). Маршрут довгої 3,7 км веде на гору Сечени; перепад висот між кінцевими станціями – 315 м. Цей вид пересування підійде бажаючим підійнятися на верхню точку міста на горі Янош. Крім того, приблизно в середині маршруту на зупинці “Варошкут” цікаво буде оглянути одне з перших джерел, яке служило місту з 15 століття.

Нижня станція дороги розташована біля готелю “Будапешт” з примітним круглим дахом. Купити квитки в потягу не можна, зате тут діють усі проїзні на громадський транспорт. Інтервал руху потягів – 20-40 хвилин.

“Піонерська” дорога

Дитяча залізниця з’явилася у Будапешті ще за радянських часів. Сьогодні вона простягнулася у Будайских горах приблизно на 11 км. Ця вузькоколійка відходить від кінцевої зупинки зубчастої дороги, маршрут включає 9 станцій (на одній з проміжних можна вийти на горі Янош і пересісти на канатну дорогу, щоб спуститися вниз). Від іншої кінцевої станції відходить трамвай № 61, який довезе вас до метро. Коштує задоволення для дорослого 700 HUF в один бік і 300 HUF – за дитячий квиток.

  Популярні пам'ятки Сентози (Сінгапур), що подивитися на Сентозі

Канатка

Ще один туристичний транспорт – канатна дорога “Либеге”. Відстань, яка долає канатка, трохи більше 1 км, перепад висот – 262 м. На увесь шлях йде 10-15 хвилин. Піднятися до верхньої станції можна на зубчастій залізниці, поєднавши її з дитячою. Від нижньої станції до міста ходять декілька автобусних маршрутів. Проїзд на канатці в один бік – 900 HUF, в обоє – 1400 HUF. У осінньо-зимовий період варто одягатися потепліше: продуває так, що, гуляючи по рівному і укритому з усіх боків Пешту, собі і не представити.

Електрички HEV

Останній вид місцевого транспорту – зовсім не екзотичний. Це приміські електрички HEV (не мають відношення до приміським MAV, що входять в загальну мережу залізниць країни) – потяги зеленого кольору, які іноді плутають з наземним метро. 4 лінії прокладені так, щоб станції розташовувалися поряд із станціями метро, включали основні пересадкові вузли міста і вели в передмістя. Ходять потяги HEV в основному через Пешт.

На території Буды лише один маршрут, зате який: сполучає центр Буды з Обудой (центральними площами і римським Аквинкумом) і слідує в найближче передмістя, містечко Сентедре. Лінії в Пеште ведуть в Рацкеве, Чепель і Геделле. Електрички складаються з 3 або з 6 вагонів, приходять через кожні 10-15 хвилин. Для проїзду по місту досить діючої транспортної карти; щоб дістатися до передмістя – необхідно купити окремий квиток (на станції або прямо в потягу).

  Нижегородська область - міста і райони, екскурсії, заповідники, парки Нижегородської області

Велопрокат

І трохи не забули про велосипеди. Будапешт не можна назвати велосипедною столицею хоч би тому, що велодоріжки прокладені далеко не по усьому центру. Іноді доводиться рухатися в потоці з пішоходами або машинами. Проте велосипеди популярні серед туристів (прокат від 2000-3000 HUF за 4-6 годин), а прокатні точки розкидані по місту і міським паркам. Багато готелів пропонують почасовій прокат або навіть дають кататися безкоштовно в якості додаткового бонуса. Велосипедні екскурсії (для невеликих груп) тривалістю декілька годин стоять від 9000 HUF.


© 2019 Відпочинок і подорожі
При повному або частковому відтворенні інформації заборонено.
sitemap