Письмо редактору

Метро Софії : схема, опис, фото. Карта метро Софії


фото: метро софии: карта, описание, фото

Якщо ви вирушаєте в столицю Болгарії, вам напевно належить часто користуватися софійським міським транспортом, а один з самих затребуваних його видів – це метро Софії. Ось чому туристові перед поїздкою у болгарську столицю варто упізнати правила користування цією транспортною системою. Втім, вони дуже прості і мало чим відрізняються від тих правил, до яких звикли пасажири метро російських міст. Але у софійського метро, як і у метрополітенів усіх столиць світу, є свої особливості. Туристові варто ознайомитися з ними заздалегідь, тоді він почуватиме себе упевненіше в міському просторі, подорож буде комфортнішою, поїздки по місту не викличуть ніяких утруднень.

Метрополітен болгарської столиці – єдиний в країні. Він був побудований фактично на рубежі XX і XXI віків. Нині ця транспортна система продовжує досить активно розвиватися, причому станції, що будуються, відкриття яких очікується в найближчому майбутньому, стануть ще комфортнішими і сучаснішими, чим вужчий існуючі.

Вартість проїзду і де купити квитки

Вартість проїзду в софійському міському транспорті порівняно невисока: одна поїздка коштує приблизно півтора лева. Це відноситься до усіх видів міського громадського транспорту, включаючи метрополітен.

  Герб Софії : фото, значення. Опис герба Софії

Перед поїздкою квиток треба обов’язково прокомпостувати. Якщо у вас з собою великогабаритний багаж, його провезення треба оплачувати окремо – купувати для нього квиток (який, звичайно, теж обов’язково компостується). Квитки дійсні протягом півгодини після компостування.

Придбати квитки можна біля входу на будь-яку станцію метро – в кіосках або автоматах.

Лінії метро

У метро болгарської столиці функціонують дві лінії. Одна з них позначається на схемі синім кольором, інша – червоним. Нині ведеться будівництво третьої гілки, яка позначатиметься зеленим кольором. Карта метро болгарської столиці дуже проста і лаконічна. Навіть ті туристи, які бачать її уперше, дуже легко орієнтуються по ній.

Загальна протяжність діючих ліній – сорок кілометрів. У системі метрополітену функціонують тридцять п’ять станцій. Середнє відстані між станціями Червоної гілки – трохи більше кілометра, а між станціями Синьої гілки – дев’ятсот дванадцять метрів. На обох гілках стандартна європейська колія.

Майже усі станції метро болгарської столиці – підземні, виняток становлять лише декілька станцій:

  • “Аеропорт Софія”;
  • “Софійська Свята гора”;
  • “Ломское шосе”;
  • “Обеля”.
  Історія Софії. Основа, становлення, розвиток Софії

Найбільша станція метрополітену – “Львів міст”. Вона розташовано під руслом річки.

Щорічно склади метро болгарської столиці перевозять сто тридцять два мільйони пасажирів. Денний пасажиропотік – триста тридцять тисяч чоловік.

У софійському метрополітені є декілька станцій, з яких можна вчинити пересадку на національну залізницю.

Для пасажирів, можливості яких обмежені, а також для тих, хто подорожує з маленькими дітьми, на усіх станціях метро функціонують ліфти.

Час роботи

Метрополітен болгарської столиці відкривається в п’ять годин ранку, а закривається за півгодини до півночі.

Мінімальний часовий проміжок між складами – три з половиною хвилини, максимальний – десять з половиною хвилин. Середня швидкість потягів – від вісімдесяти до дев’яноста кілометрів на годину.

Історія

План створення метрополітену у болгарській столиці був розроблений в 60-і роки XX століття. У 70-і роки він був доповнений. Згідно з цим планом, метро повинне було складатися з трьох гілок загальною протяжністю п’ятдесят два кілометри. Планувалося відкриття сорока семи станцій, середня відстань між якими повинна була дорівнювати приблизно кілометру. Лінії повинні були перетинатися в центрі міста. Їх перетин, згідно з планом будівництва, повинен був утворити трикутник.

  Що відвідати в Софії - які місця можна самостійно відвідати в Софії

З ряду причин відкрилося софійське метро тільки у кінці 90-х років XX століття. Будівельні роботи були розпочаті у кінці 70-х років і тривали близько вісімнадцяти років (з перервами). В середині 80-х років будівництво було призупинене із-за археологічної знахідки, зробленої будівельниками, – вони виявили руїни древнього міста. У кінці 80-х років будівництво знову зупинилося, цього разу причиною стала гостра фінансова криза в країні.

До моменту відкриття метрополітен складався лише з однієї лінії, протяжність якої дорівнювала шести з половиною кілометрам. На ній знаходилося п’ять станцій. У кінці 90-х років з’явилася шоста станція. У 2000-і роки гілка стала довша: було побудовано ще декілька станцій (лише одна з них надземна, інші підземні), після чого пасажиропотік збільшився в два рази. Пізніше лінія ще добудовувалася. Були відкриті її ділянки, відомі як “північний промінь” і “південний промінь”.

У 2010 році було почато будівництво другої гілки, вона була відкрита через два роки. До складу цієї лінії увійшли дві станції, які були побудовані ще в 80-і роки XX століття. Пізніше гілка добудовувалася.

  Що відвідати в Софії - які місця можна самостійно відвідати в Софії

У 2016 році почалося будівництво третьої гілки, яке, згідно з планом робіт, буде завершено восени 2019 року. Її протяжність складатиме приблизно шістнадцять кілометрів, на ній знаходитиметься шістнадцять станцій. План будівельних робіт був затверджений міською владою, але нині громадськість все ще продовжує обговорювати можливі напрями відгалужень. По лінії ходитимуть тридцять шістдесятиметрових складів, усі вони будуть забезпечені системою автоведення. Усі станції на гілці будуть закритого типу – це означає, що платформа буде відокремлена від рейок стіною з розсувними дверима, що відкриваються тільки після прибуття складу. Такі станції є безпечнішими: на них пасажири повністю захищені від випадкового падіння на рейки.

Особливості

Метрополітен болгарської столиці – єдине на сьогодні метро в Євросоюзі, де використовуються тільки вироблені в Росії метровагоны. Є навіть декілька вагонів, куплених ще в радянські часи.

Дизайн кожної станції метро унікальний. Хоча оформлення софійського метрополітену і не приголомшує розкішшю або оригінальністю рішень, але воно виконане із смаком. На станції “Сердика II” відкрита невелика археологічна експозиція. Сама станція розташована безпосередньо під місцем розкопок, де будівельники метро в 80-і роки XX століття виявили руїни древнього міста. Цю станцію будували по новоавстрийскому методу, який зазвичай застосовується в тих випадках, коли будівельники метрополітену мають справу із складними інженерно-геологічними умовами. У випадку із станцією софійського метро цей метод був використаний для того, щоб не пошкодити залишки древнього міста, що знаходилися прямо над місцем будівельних робіт.

  Історія Софії. Основа, становлення, розвиток Софії

Окремо треба сказати декілька слів про назву станції. Воно було дане їй на честь древнього міста, розташованого над нею. Ця фортеця, від якої сьогодні залишилися лише руїни, носить назву Сердика. Вона знаходиться в центрі болгарської столиці. Колись фортеця вражала пишністю; сьогодні її залишки є однією з головних пам’яток Софії.

Офіційний сайт: www. metropolitan. bg

Метро Софії

Оновлено: 26.01.2019


© 2019 Відпочинок і подорожі
При повному або частковому відтворенні інформації заборонено.
sitemap