Письмо редактору

Mundo Maya. Гватемала. Семук Чампей

Коли я побачила фотографії Семук Чампей в інтернеті, я відразу зрозуміла, що наш маршрут обов’язково пройде через це місце.
Дорога з Гватемала Сити до Семук Чампей зайняла у нас цілий день. Але те, що ми побачили по приїзду – коштувало того!
Недаремно це місце вважається одним з найкрасивіших в Гватемалі.

Ми переїжджаємо міст через річку Кахабон.

І ось ми на місці. Хостель Эль Портал – наше місце нічлігу на сьогодні. Хостель знаходиться вже практично на території заповідника.

Я розраховувала, що ми приїдемо раніше, і ще сьогодні ми встигнемо сходити в заповідник. Але приїхали ми вже після чотирьох, і нас відразу попередили, що скоро почнеться ніч, а темніє в джунглях несподівано і відразу.

Кидаємо шмотки в кімнатах, а самі поспішаємо до річки. Відмітимо наше прибуття купанням.

З іншого берега завзята місцева індіанська дівчинка з біблейським ім’ям Міріам базікає з нами на усіх мовах – на іспанському, англійському, росіянинові і на івриті.

Роздягальня, а через дорогу банячи ( з ). Чи готель з квестовым ухилом

А потім ми вечеряємо в ресторанчику, що висить над річкою, тут же, в хостеле. Після 10 вечора в хостеле вимикають світло – він тут від генератора, тому ліхтарики тут потрібні. Втім, ми до цього часу вже солодко спимо.

Зате прокидаємося рано. У 6.30, не снідаючи, ми вже вирушаємо до входу до заповідника. У касах ще нікого немає, але інші працівники вже метушаться. Пояснюємо їм, що нам треба поїхати раніше, чекати у нас часу немає, і за вхід ми заплатимо потім при виході. І вирушаємо в джунглі. Деякий час стежка йде уздовж річки, а потім починає різко дертися по схилу гори вгору.
Хвилин 15-20 підйому (у джунглях дуже задушливо, і ми усі радіємо, що жарке сонце ще не освітлює долину) – і ось ми добираємося до мирадора (оглядового майданчика).

Хмари (чи туман), що заповнювали ущелину, раптом розсмоктуються у нас під ногами, і ми бачимо ось таке бірюзове диво.

А гори навкруги все ще скидають з себе залишки туманного покривала.

Тайвань: національний парк Алишань і місто Цзяи

Декілька хвилин ми приголомшений милуємося бірюзовими терасами.

І ось вже їх знову заволікає серпанком туману.

А ми поспішаємо вниз. Ми ж ще хочемо пройти по них по воді.

Ім’я Семук Чампей дали цьому місцю індійці кекчи, воно означає “місце, де річка йде під землю”.
Дійсно, потужна гірська річка Кахабон, тут буквально провалюється в тріщину під землю.

Вийшло так, що м’якші порода виявилися тут під твердішими. За віки вода розмила м’який пласт вапняку, і тепер основна маса води на 300 метрів йде під землю.

На поверхні залишається спокійний бірюзовий потік, який каскадами струмує із затону в затон.

Окрім незвичайної краси, є ще один величезний плюс – ця вода напрочуд комфортної температури, градусів 24-25. І це, незважаючи на ранній ранок і туман. Ми провели у воді більше години і не замерзнули.
Інших людей, окрім нас тут зараз немає. Повний захват!

Природно ми відправилися по усіх цих терасах не по містках уздовж берега, а прямо по воді. Де уплав, де убрід…

На машині в Анапу. Абрау-Дюрсо

Коли ми були в Китаї в Цзючжайгоу і Хуанлун, мені було трохи шкода, що немає можливості купатися в тих бірюзових водах – холодно. А тут – усі 33 задоволення!

Коли ми вже майже закінчили наш водний маршрут по терасах, прибігли місцеві доглядачі – хвилювалися, як же це ми без квитків пройшли. Ми їх тут же побудували з собою фотографуватися – усе ж таки, справжні майя. Ах які ж вони, все-таки, маленькі…
А за вхід ми заплатили, як і обіцяли – на виході, по 50 кетцалей з людини.

Офіційно парк відкривається з 8 ранку. І разом з рейнджерами до входу підтягуються місцеві індіанські жінки і діти – усі просять гроші: деякі просто так, деякі пропонують купити саморобний шоколад.
Нашої вчорашньої подруги Міріам немає, тому купуємо шоколад у якогось хлопченята, і тут же вручаємо йому цей шоколад назад, щоб він його з’їв разом зі своїми братами-сестрами. Хлопченя тут же намагається продати нам це ж шоколад знову…

Старий Сургут

До 9-ти ми вже повернулися назад в хостель, переодягнулися, закинули речі в машину, сіли перед дорогою перекусити.

А ось так росте какао.

Пора в дорогу. Вже за мостом зустрічаємо вантажівочку, повну людей, – це привезли туристів з Ланкин.

А нас знову чекає довгий перегін. І ми ще не представляємо по якій дорозі…

Продовження триває…

Усі пости з подорожі в Mundo Maya.

Мексика.
Коба (Coba)
Сенот Каса (Casa cenote)
Велетенські черепахи пляжу Акумаль (Akumal)